Babaház újrahasznosított anyagokból

2019.10.18

Alapvetően egy kis, kültéri sátrat szeretettem volna készíteni a kisfiúnknak a Férjem segítségével. Ő végezte volna a famunkát, én pedig megvarrtam volna a sátor ponyváját.

A férjem azt mondta, hogy az nem lenne tartós, így leszavazott. Kitalálta, hogy Ő fog készíteni egy faházikót, igazi fiús, bungisat. Örültem az ötletnek, de tudván azt, hogy mennyire sok munkája van, nem hittem, hogy valaha elkészül.

Egy meleg nyári napon azt mondta, hogy ma összeszedi a kisházhoz a faanyagot. Nagyon meglepődtem és egyben nagyon boldog is voltam.

Elsőként fa ablakokat szedtünk le a padlásról, amit kb. 3 éve a szomszédainktól kaptunk, mert lecserélték ablakaikat. Nem tudtuk, hogy mit fogunk velük csinálni, csak rakosgattuk. "Majd jó lesz valamire!..." A férjem szavaival élve. Ő ugyanis mindent megőriz, megjavít és valamire felhasznál. Végül a 2 db fa ablak lett a ház oldala.

Utána maradék léceket kerestünk elő, amiből a ház váza készült el. A Férjem agrármérnök és közgazdász, mellette ezermester, aki mindenhez ért. Precízen kiszámította a méreteket, aztán fűrészelt, fúrt. Masszív merevítéseket készített, hogy stabil legyen a házikó. Estére elkészült a ház szerkezete. 120 cm lett a szélessége, 110 cm a mélysége (adott volt a fa ablakok mérete) és 190 cm a magassága (tető csúcsáig mérve).

Másnap régi cserepekből elkészült a tető, viszont új szegély bádoggal lett az oromdeszka befedve (4*1 m).

Harmadnap az ablakszárnyak belsejét, a hátsó és első oldalakat maradék lambériával, illetve laminált parkettával fedte be.

Egy ismerősünktől kaptunk még 5 éve egy 100 éves kis ablakot, aminek azóta kereste Férjem a helyét. Ez került a ház elejére. A kis ajtót, pedig a nyaralónk padlásán találta. Hihetetlen, hogy a sok rakosgatásnak ilyenkor látni az eredményét és a hasznát, hogy tényleg valamire jó lesz és fel tudjuk használni, nem csak a helyet foglalja, nem kell kidobni.

Az oldalsó ablakok pedig lécekből és plexiből készültek.

A háznak bontott tégla alapja van, a belső padozata pedig bontott, régi cementlapból készült.

Végre egyben volt a ház és jöhettem én a festékes bödönnel és a csinosítással. Szürkés-kékes, illetve fehér kerítésfestéket választottunk, ami viszonylag jól bírja az időjárás viszontagságait. A festéket 2 rétegben vittem fel. A ház belsejében, pedig egy réteget használtam. A ház hátsó, belső falát fekete krétatábla festékkel festettem, amire majd lehet rajzolgatni.

A BUCI-LAK tábla egy laminált parkettából készült, fekete krétatábla festékkel és fehér folyékony krétával.

A ház belsejébe került egy pad, egy polc, régi villanykapcsolók, bizgentyűk, mint egy matatófal.

Mivel csak délutánonként tudtunk a házikóval foglalkozni, így kb. 20 munkaórát vett igénybe az elkészítése. De nem bántuk meg a sok időt, erőt, energiát, amit a házra áldoztunk, mert a Kisfiúnkat nagyon boldoggá teszi és minket is, hogy látjuk a kétkezi munkánk eredményét és Ádámkánk örömét.

Összesen 2500 ft-ot költött a Férjem bádoglemezre, 2500 ft-ot csavarokra és 7000 ft-ot festékre. Ezen kívül minden anyag megtalálható volt a padláson és a garázsban.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el