Birsalma sajt

2019.10.04

🍎🧀Életem első birsalma sajtja, de nem az utolsó.... :)
Eddig csak lekvárt készítettem birsalmából, mert azt gondoltam, hogy birsalma sajtot készíteni bonyolult és hosszadalmas folyamat.
A férjem és a kisfiam nagyon szereti ezt a csemegét, mindig szoktunk kapni rokonoktól. De most elhatároztam magam, hogy én is készítek. A Nagynénikémtől kértem segítséget, mert Ő nagyon profi ebben a témában.

Megkaptam az instrukciókat, és nekiláttam.

Hozzávalók:

1 kg birsalmához 80 dkg cukrot kell számolni. 

Elkészítés: 

A birsalmát nem fontos meghámozni, csak alaposan megmosni. (Az én esetemben meg kellett hámozni, mert nagyon sérültek voltak a birsalmák.) Kockára kell vágni a gyümölcsöt és annyi vízben puhára főzni, amennyi ellepi. A vizet leszűrjük és botmixerrel pépesítjük, majd hozzákeverjük a cukrot. Hagyjuk egy éjszakát állni. Másnap folyamatos keverés mellett főzzük, kb. 45-60 percet. Amikor letelt az idő, sűrűnek érezzük, akkor formába töltjük a birsalmás pépet. A formákat előtte át kell öblíteni vízzel, így nem ragad majd bele. Én muffin formában dermesztettem ki. Másnap kiszedhetjük a formából és hagyjuk száradni. ha teljesen kiszáradt, dobozban tudjuk tárolni.

Nagyon szuperül fel lehet dobni vele, kalácsot, kuglófot, buktát, de magában, nasinak is tökéletes.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el