Piskótatekercs különleges krémmel

2018.10.24

Itt van az ősz és ilyenkor az almán és a körtén kívül nincs más a kertünkben. Ilyenkor jövök rá, hogy milyen jó, hogy az egész nyarat lekvárfőzéssel töltöttem. Az őszi, téli időszakban nagyon jó érzés levenni a polcról a nyár ízeit. Ez a recept is a nyarat idézi, mert szeder lekvárt használtam a krémhez.

Nagyon egyszerű elkészíteni ezt a sütit és bármilyen lekvárral variálható. 


Hozzávalók:

Piskóta:

4 tojás

1 evőkanál víz

5 evőkanál cukor

5 evőkanál liszt

2 teáskanál sütőpor

Krém:

250 g mascarpone

1 csomag instant zselatinpor

200 g lekvár (én szeder lekvárt használtam)

+ ízlés szerint cukor/xilit, ha nem érzed elég édesnek (én nem tettem bele)

GyorsanSüti: Piskótatekercs mascarpone krémmel
GyorsanSüti: Piskótatekercs mascarpone krémmel

Elkészítés:

A piskótához a 4 tojás fehérjét 1 evőkanál vízzel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a 4 tojássárgáját, összekeverjük. Ezt követően beletesszük az 5 evőkanál cukrot, az 5 evőkanál lisztet és a 2 teáskanál sütőport és összekeverjük. Kész is a piskótatészta.

35*24 cm-es tepsit használtam, amit kibéleltem sütőpapírral. 180 fokon 20-25 percig sütjük.

Ha megsült, akkor lehúzzuk a sütőpapírt és megfordítjuk, hogy a sütőpapíros fele legyen majd a piskótatekercs külseje. Így, még melegen, konyharuhával feltekerjük a tésztát és hagyjuk kihűlni.

Krémhez összekeverjük a 250 g mascarpone-val a 200 g lekvárt és az egy zacskó instant zselatinport. Én most szeder lekvárt használtam, azért lett ilyen szép lila színe.

Ha kihűlt a tészta, kitekerjük a konyharuhából és rákenjük a krémet. Ezután szépen feltekerjük a tésztát. A tészta "emlékezni" fog a feltekert alakra, így nem fog megtörni.

Gyors sütést kívánok!

Piskóta tipp:

Anyukámtól tanultam ezt az egyszerű piskóta tésztát. Kigondoljuk, hogy hány tojásból akarjuk sütni a piskótát adunk hozzá 1 evőkanál vizet, ami az arányokat tekintve plusz egy tojásnak felel meg. Tehát, hogy számmal magyarázzam el. 4 tojásból szeretném sütni a piskótát, adok hozzá egy evőkanál vizet. Így a cukorból és a lisztből 5 evőkanálnyit teszek a tésztához, mert a 4 tojás + 1 evőkanál víz=5 tojás. Szóval ez az arány bármennyi tojásra érvényes.

Piskótatekercs szederkrémmel
Piskótatekercs szederkrémmel

A krém receptje a Nők Lapja Konyha című újság 2018 júliusi számából származik.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el