Zabkekszes, étcsokis, mascarponés, epres bodzazselés torta

2019.06.15

A GyorsanSüti facebook oldalán epres receptversenyt indítottam. A nyeremény mellett egy személyes kedvenc receptet is választottam, amit elkészítettem, lefotóztam.

Az epres receptverseny személyes kedvencét Bein-Barbér Valéria receptje alapján készítettem el, a zabkekszes, étcsokis, mascarponés, epres, bodzazselés tortát. A receptet pontosan követtem, kivéve a sok epret... így az eperszezon végén egy kis ribizlivel csaltam.

Azt gondoltam, mivel 5 rétegből áll a süti, hogy nagyon időigényes lesz elkészíteni, de a rétegek elkészítése egyáltalán nem bonyolult, így nem vesz igénybe sok időt az elkészítés. A dermedések miatt kell csak várni kicsit, de megéri :)

Köszönöm a receptet! 

PLUSZ: amikor elolvastam a receptet, tudtam, hogy ezt fogom elkészíteni a férjem szülinapjára, mert Ő nagyon kedveli az ilyen jellegű gyümölcsös tortákat.



Hozzávalók:

  • Tortaalap:

250 g zabkeksz

100 g vaj

  • Csokis réteg:

150 g étcsokoládé

150 ml habtejszín

  • Krém réteg:

350 g mascarpone

3 evőkanál cukor

200 ml habtejszín

1 csomag főzés nélküli zselatin (Zselatin expressz)

pici citromlé

  • Zselé réteg:

100 ml bodzaszörp

100 ml víz

4 evőkanál zselatin (hagyományos, Horváth Rozi)

  • Díszítés:

gyümölcsök (eper, ribizli)

citrom, menta, bodzavirág

Elkészítés:

  • A zabkekszet morzsásra törjük és összekeverjük az olvasztott vajjal. Sütőpapírral bélelt, kapcsos tortaformába egyengetjük. Előmelegített sütőben, 180 fokon 10 percig sütjük, majd kihűtjük.
  • A csokis réteghez a tejszínt felforrósítjuk a cukorral majd hozzáadjuk a darabolt csokoládét. Kevergetjük, míg nem kapunk egy homogén állagot. Kicsit hűtjük, majd rákanalazzuk a tortaalapra és hűtőbe tesszük.
  • A tejszínből habot készítünk. A mascarponét összekeverjük a cukorral a zselatinnal és a citromlével, majd hozzáadjuk a felvert tejszínhabot. Ha a csokis réteg megdermedt, simítsuk rá a krémet és tegyük hűtőbe dermedni.
  • Ha megdermedt a krém, díszítsük a tortát gyümölcsökkel
  • Készítsük el a zselét. A folyadékot langyosítsuk meg, majd keverjük hozzá a zselatint és forrásig melegítsük. Hagyjuk kihűlni. Amikor látjuk, hogy kezd sűrűsödni a folyadék, kanalazzuk a torta tetejére. Tegyük hűtőbe dermedni.

Gyors sütést kívánok!

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el